پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181600
گازوئيل تک نرخي نشد/ گازوئيل سهميه‌‌اي 300 و نرخ دوم‌ 600 تومان
تاریخ انتشار : 1394/03/07 10:38:36
نمایش : 1171
يک منبع آگاه با بيان اينکه گازوئيل دو نرخي خواهد ماند، گفت: قيمت سهميه‌اي گازوئيل 300 و غير سهميه‌اي آن 600 تومان است که ناوگان عمومي جاده‌اي مي‌توانند بر اساس ضوابط خاص، گازوئيل غيرسهميه‌اي را با رعايت سقف مشخص دريافت کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا، يک مقام مسئول درباره نرخ گازوئيل و موضوع تک‌نرخي و دو نرخي بودن آن توضيح داد: موضوع تک‌نرخي بودن گازوئيل مطرح نيست زيرا اگر به تک‌نرخي شدن گازوئيل تکيه کنيم ‌پروژه‌هايي نظير اختصاص سهميه سوخت به ناوگان عمومي جاده‌اي بر ا‌ساس پيمايش قابل اجرا نخواهد بود.

وي با اشاره به اينکه اخيراً مقرر شده است گازوئيل سهميه‌اي بر اساس پيمايش به ناوگان عمومي جاده‌اي اختصاص يابد، اضافه کرد: در صورتي که سهميه سوخت گازوئيل 300 توماني براي اين ناوگان کافي نباشد، در مواقع ضروري نرخ دوم سوخت گازوئيل هم ديده شده است و با رعايت شرايط خاص، اين ناوگان مي‌توانند از گازوئيل با نرخ دوم و در واقع نيمه‌يارانه‌اي استفاده کنند.

اين مقام مسئول با بيان اينکه‌ گازوئيل دو نرخي خواهد بود، گفت: در حال حاضر نرخ گازوئيل سهميه‌اي ليتري 300 تومان است‌ اما براي مازاد و شرايط اضطراري تمهيداتي در نظر گرفته شده و گازوئيل اختصاص يافته در نرخ دوم‌ احتمالاً حدود ليتري 600 تومان خواهد بود.

وي ‌توضيح داد: در واقع گازوئيل ليتري 300 تومان بر اساس پيمايش ناوگان عمومي جاده‌اي محاسبه و در کارت سوخت‌هاي آنها شارژ مي‌شود، حال اگر اين ميزان سوخت براي ناوگان و يا کاميون کافي نبود آنها مي‌توانند با نرخ دوم، سوخت گازوئيل دريافت کنند که اين نرخ دوم احتمالاً بيش از 500 تومان و حدود 600 خواهد بود؛ گازوئيل ليتري 250 توماني به 300 تومان افزايش يافت بنابراين نوع دوم هم که ليتري 500 توماني بود طبيعتاً به 600 تومان افزايش مي‌يابد.

اين مقام مسئول با بيان اينکه نرخ دوم گازوئيل در واقع ‌نيمه يارانه‌اي محسوب مي‌شود، اظهار داشت: اگر به عنوان مثال سهميه 2 هزار ليتري سوخت کاميوني که بر اساس پيمايش به ناوگان اختصاص يافته است، براي آن کافي نباشد، مابقي سوخت‌ از محل نرخ دوم دريافت مي‌شود.

وي تأکيد کرد: البته ارائه سوخت بر اساسا نرخ دوم (ليتري 600 تومان) ‌‌سقف مشخص دارد و با رعايت ضوابط خاص، ارائه مي‌شود.

اين منبع آگاه يادآور شد:‌ تا روز شنبه هفته آينده نرخ دوم گازوئيل به صورت رسمي اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس پيش از اين عده‌اي از مسئولان موضوعي تک‌نرخي شدن قيمت گازوئيل را مطرح کرده بودند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html